شناور نیویورک تصویر اوهایو خاک کره ماه

شناور: نیویورک تصویر اوهایو خاک کره ماه ناسا حراج نیل آرمسترانگ

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه جزئیات طرح جایگزین کنکور

    فرهاد رهبر در حاشیه مراسم روز دانشجو از وجود مافیای ۸ هزار میلیارد تومانی در مکانیسم برگزاری کنکور خبر داده بود.

    جزئیات طرح جایگزین کنکور

    جزئیات طرح جایگزین کنکور

    عبارات مهم : اسلامی

    فرهاد رهبر در حاشیه مراسم روز دانشجو از وجود مافیای ۸ هزار میلیارد تومانی در مکانیسم برگزاری کنکور خبر داده بود.

    به گزارش تسنیم، امسال واحد پایتخت کشور عزیزمان ایران غرب دانشگاه آزاد اسلامی شاهد برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی بود؛ مراسمی که فرهاد رهبر در آن وقت مناسبی دید تا از مافیای کنکور سخن بگوید. قصه کنکور یک داستان تکراری هست؛ داستانی که این روزها از «غول کنکور» به غول دیگری به نام «مافیای کنکور» تبدیل شده است و کار به جایی رسیده که سخن از هشت هزار میلیارد تومان گردش مالی به میان می آید. رقمی که باعث می شود «برخی» با از بین بردن کنکور مخالفت کنند.

    جزئیات طرح جایگزین کنکور

    سال ۸۶ بود که بهارستان نشینان قانون از بین بردن کنکور را به تصویب رسانده و قرار شد سال نخست برنامه پنجم توسعه اجرا شود. هرچند این قانون به گفته مدیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکلاتی داشت که موجب شد قانون مذکور در سال ۹۲ به وسیله نمایندگان اصلاح شود و چند وظیفه برعهده شرکت سنجش و آموزش و پرورش گذاشته شد. بعد از آن شورای سنجش و پذیرش تشکیل شد و تاثیر ۲۵ درصد قطعی سوابق تحصیلی را مصوب کرد و در ادامه قرار بر از بین بردن تدریجی کنکور شد.

    هرچند همان وقت هم بعضی از مسئولان آموزش و پرورش تاکید بر اجرای قانون از بین بردن کنکور و به تعویق نیفتادن آن داشتند؛ ولی با گذشت حدود یک دهه از تصویب این طرح، هنوز داوطلبان در کوچه بعد کوچه های سردرگمی قانون از بین بردن کنکور پرسه می زنند و هنوز حرف و حدیث دراین باره زیاد هست. حرف و حدیث هایی که مدیر دانشگاه آزاد اسلامی را بر آن داشت تا در مراسم روز دانشجو از وجود ذی نفع هایی سخن بگوید که اجازه نمی دهند این آزمون از بین بردن شود.

    فرهاد رهبر در حاشیه مراسم روز دانشجو از وجود مافیای ۸ هزار میلیارد تومانی در مکانیسم برگزاری کنکور خبر داده بود.

    او دراین باره گفت: «برگزاری آزمون و پرسشها اینچنینی دارای هشت هزار میلیارد تومان گردش مالی است که افرادی اجازه نمی دهند کنکور از بین بردن شود. باید ببینیم چه کسانی و به چه دلایلی نمی گذارند کنکور از بین بردن شود.»

    سخنان فرهاد رهبر در حالی است که چندی پیش علی لاریجانی، مدیر مجلس هم گفته بود: «زمانی تصویب کردیم کنکور برداشته شود ولی سازوکار آن در وزارتخانه ها سامان نیافت.»

    او در سخنانی با چاشنی شوخی، باخنده خطاب به نهاوندیان گفته بود: «شاید اگر آقای نهاوندیان بانی شوند و بروند مرکز سنجش را منحل کنند این مساله حل شود، تا آنها هستند نمی توانند بگذارند این مسئله حل شود.» حالا فرهاد رهبر در کسوت مدیر بزرگ ترین دانشگاه حضوری دنیا با افشاگری راجع به مافیای کنکور گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی عضو کمیته بررسی این عنوان است و پیشنهاد بنده این بود از بین بردن کنکور که مدت ها مسکوت باقی مانده، مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. مدیر جمهور دستور داد شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته ای را تشکیل و این مساله را در دستورکار قرار دهد تا برنامه عملیاتی از بین بردن کنکور مورد بررسی قرار گیرد.»

    جزئیات طرح جایگزین کنکور

    هرچند او برعکس علی لاریجانی اعتقادی به منحل شدن شرکت سنجش ندارد و می گوید بحث انحلال مطرح نیست بلکه مساله عوض کردن ساختار در دست بررسی هست. او اعتقاد است در دنیا چند کنکور در سال برگزار می شود و یک فرد می تواند با بالاترین نمره ای که از کنکورها می گیرد در دانشگاه ها پذیرش شود.

    بحث برطرف نگرانی خانواده ها از کنکور، عنوان دیگری بود که از نظر مدیر دانشگاه آزاد اسلامی دور نماند. او جهت این معضل هم راهکاری پیشنهاد داد و گفت: «یکی از پیشنهادهای دانشگاه آزاد اسلامی این است که به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده ها چندبار در سال کنکور برگزار شود و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش قرار گیرد.»

    فرهاد رهبر در حاشیه مراسم روز دانشجو از وجود مافیای ۸ هزار میلیارد تومانی در مکانیسم برگزاری کنکور خبر داده بود.

    رهبر اعتقاد است یک لولا میان نظام پرورشی و نظام آموزش عالی وجود دارد که بر این اساس هشت هزار میلیارد تومان گردش مالی آن هست، یعنی کلاس های کنکور، برگزاری آزمون و پرسشها اینچنینی دارای هشت هزار میلیارد تومان گردش مالی است که افرادی اجازه نمی دهند کنکور از بین بردن شود. مدیر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «باید ببینیم چه کسانی و به چه دلایلی نمی گذارند کنکور از بین بردن شود؛ این طرح را دنیا اختراع کرده و ما می توانیم از آن استفاده کنیم.»

    در همین راستا علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با «فرهیختگان» راجع به راهکار این دانشگاه جهت از بین بردن کنکور سخن گفت. به گفته او، بحث کنکور از چند جنبه قابل بررسی و تامل هست؛ در وهله اول اضطرابی که در خانواده ها و داوطلبان از سال ها قبل از آزمون ایجاد می شود و بالطبع این اضطراب باعث می شود مشکلاتی در بسیاری از جوانان ایجاد شود و بسیاری در اثر این اضطراب نتوانند آزمون را به خوبی انجام دهند.

    جزئیات طرح جایگزین کنکور

    رهایی افزود: «مساله دوم، دور شدن داوطلبان از مبانی و متون واقعی درسی هست، چراکه بسیاری از داوطلبان جهت اینکه بتوانند در آزمون موفق باشند، وقت و انرژی گسترده ای را در ارتباط با آزمون و نحوه آزمون زدن و… صرف می کنند و کمتر به مطالب مهم درسی و آنچه مبانی دانشی هست، می پردازند.»

    مساله سومی که او به آن اشاره می کند راجع به کلاس های کنکور و هزینه های بالایی است که خانواده ها جهت این کلاس ها پرداخت می کنند.

    معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «بخشی از بحث مدیر دانشگاه نیز به این مساله برمی گردد و نهایتا آنچه می توان به عنوان یک قضاوت کلی و نتیجه گیری ارائه داد، این است که بسیاری از داوطلبانی که در آزمون های سراسری موفق شده است و وارد دانشگاه می شوند، متاسفانه موفقیت ارزش دال بر سواد و سطح علمی مناسب آنها نیست، به این علت که تنها با استفاده از کلاس های کنکور مهارتی در آزمون زدن به دست آورده اند و شاید سطح علمی قابل توجه و مطلوبی نداشته اند.»

    او راجع به راهکار دانشگاه آزاد اسلامی جهت از بین بردن کنکور هم صحبت به میان آورد و گفت: «دکتر رهبر در صحبت هایش پیشنهادی مطرح کرد مبنی بر اینکه به جای برگزاری یک کنکور در سال که استرس زیادی را نیز تحمیل می کند، چندبار در سال کنکور برگزار شود و بالاترین نمره فرد، ملاک پذیرش داوطلب قرار بگیرد. فکر می کنم سخنان ایشان زیاد معطوف به تحصیلات تکمیلی و به خصوص دوره های دکتری باشد. قبلا نیز این مهم مطرح بوده است که به جای اینکه یک آزمون علمی سنگین برگزار شود، داوطلبان در یک آزمون که زیاد زبان، هوش و استعدادهای تحصیلی هست، امتحان دهند و کارنامه خود را جهت دوره معتبر داشته باشند و بتوانند با آن کارنامه به دانشگاه مراجعه کرده و شاید سوابق علمی ارزش نیز همراه با این کارنامه ارائه شود و سوابق علمی فرد مبنای پذیرش قطعی قرار بگیرد.»

    به گفته او، البته همراه سوابق، آزمون زبان و هوش و ریاضی نیز به عنوان آزمون جاری در نظر گرفته شود.

    معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «به نظر می آید این عنوان مشکلاتی که در ارتباط با آمادگی در آزمون ها ایجاد می شود و هزینه های سنگینی را که به مردم تحمیل می شود، کم کند. در حال حاضر درصد قابل توجهی از داوطلبان ما در بخش کارشناسی بدون آزمون وارد دانشگاه می شوند و از سال آینده نیز برنامه این است که با یک مطالعه جدیدی که انجام شده است و نرم افزاری که تهیه شده، شرایط تحصیلی و سوابق دانش آموزان مبانی پذیرش ارزش در رشته های متفاوت باشد.»

    به گفته او، آنچه در دنیا نیز رخ می دهد، به همین صورت است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته هم آزمونی جهت ورود به دانشگاه وجود ندارد و مبنا زیاد سوابق علمی و آموزشی و همچنین سطح بخشی از دروس مانند زبان،ریاضیات، هوش و استعدادهای تحصیلی فرد است.

    البته سخنان فرهاد رهبر در مراسم روز دانشجو تنها به عنوان از بین بردن کنکور خلاصه نشد. او راجع به برگزاری مستقل آزمون های مقاطع متفاوت این دانشگاه هم صحبت به میان آورد و گفته بود: «این پرسش را باید از وزارت علوم و شرکت سنجش پرسید؛ این عنوان از نظر ما حل شده است است ولی باید ببینیم نظر وزارت علوم و شرکت سنجش در این زمینه چیست؟»

    موضوعی که رهایی هم در گفت وگو با «فرهیختگان» به آن اشاره کرد. به گفته او، نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبلا طرحی را در ارتباط با پذیرش مستقل دانشجو به وسیله دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرده بودند ولی در صحن مجلس متوقف شده است بود.

    او دراین باره گفت: «درخواست و نظر ما جهت سال آینده است که بحث سنجش از پذیرش جدا شود، یعنی اگر شرکت سنجش آموزش کشور، بحث سنجش را جهت داوطلبان آزمون های متفاوت انجام می دهد، پذیرش به خود دانشگاه ها ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شود. شاید جهت سال آینده در همین حد اگر این مسیر پذیرفته و انجام شود، بسیار خوب باشد، البته این جدا از بحث جداسازی کل آزمون ها است.»

    واژه های کلیدی: اسلامی | برگزاری | دانشگاه | داوطلبان | برگزاری مراسم | مجلس شورای اسلامی | دانشگاه آزاد اسلامی | اخبار کنکور و دانشگاه


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار